Foto: pixbay.com

Podľa najnovších výskumov konzumácia mäsa môže zvyšovať riziko výskytu rakoviny!

Najnovšie zistenia ukázali, že konzumácia mäsa môže predstavovať zvýšené riziko rakoviny. Preto mnohí ľudia hľadajú alternatívy, no kvôli rôznym debatám o potenciálnych vedľajších účinkoch sa sóji často vyhýbajú. Nový výskum však potvrdil, že konzumácia sóje môže znížiť hladinu cholesterolu. Sójové bôby tiež obsahujú vlákninu, lecitíny a izoflavón, ktoré majú pozitívny účinok na kardiovaskulárny systém. Sójový proteín má schopnosť mierne redukovať „zlý“ (LDL) cholesterol.

Metaanalýza 46 štúdií ukazuje, že denný príjem 25 gramov sójového proteínu môže znížiť LDL cholesterol o 4% behom 6 týždňov. Hromadenie LDL cholesterolu v tepnách môže spôsobiť ich upchatie a náhle zrážanie krvi, čo môže viesť k infarktu alebo mozgovej príhode.

TRAGÉDIA: Traktor sa prevrátil na skupinu detí

Jeden z autorov štúdie David Jenkins uviedol:

„Keď človek nahradí mäso s vysokým obsahom nasýtených tukov a cholesterolu stravou, ktorá obsahuje sóju, zníženie hladiny cholesterolu môže byť výraznejšie.“

Sójové bôby sú bohaté na vlákninu a fytochemikálie, ako sú izoflavóny, fytosteroly a lecitíny, ktoré majú spolu aj samostatne jedinečné zdravotné prínosy.

Izoflavóny sú spojené so znížením rizika kardiovaskulárnych chorôb u žien v menopauze. Sója tiež znižuje príznaky menopauzy napodobňovaním účinku primárneho ženského pohlavného hormónu nazývaného estrogén.

KATASTROFA: Masový úhyn viac než 11 tisíc vtákov, počas jednej noci

Ukázalo sa, že denný príjem 25 a 375 mg sójových izoflavónov počas 1 až 12 mesiacov dokáže znížiť krvný tlak. Sójové lecitíny zohrávajú úlohu v metabolizme lipidov zlepšením odbúravania tukov a využívaním tukov uložených v bunkách na energiu.

Ukázalo sa, že po 12 týždňoch konzumácie sóje sa zefektívnilo chudnutie u dospelých s nadváhou a obezitou. Štúdie tiež zistili, že sójový proteín má protizápalové účinky, pravdepodobne v dôsledku schopnosti aminokyselín v sójovom proteíne znižovať zápal.

Žene museli doktori vyťahovať z ucha jedovatého pavúka

Nahradenie mäsa, ktoré má negatívny účinok na cholesterol, inými alternatívami, ako je sója, môže skutočne zlepšiť vaše kardiovaskulárne zdravie. Ako dodáva Jenkins:

„Existujúce údaje a naša analýza naznačujú, že sójový proteín prispieva k zdraviu srdca. Dúfame, že verejnosť bude aj naďalej považovať rastlinnú stravu za zdravú alternatívu.“

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ

Ministerstvo dopravy podporí cyklodopravu, z projektu získa viac ako 100-tisíc eur

Igor Hraško/SITA

Nemecko posiela majiteľom lesov aj pre COVID-19 stovky miliónov eur, Slováci sa podobnej pomoci nedočkajú

Prevzatý článok

Testovanie na školách má byť podľa Únie miest Slovenska povinné, inak nebude mať zmysel

Prevzatý článok