Foto: imgur

3 veci, ktoré vám nesmú chýbať v strave, ak chcete schudnúť

Ak chcete schudnúť, nemusíte sa spoliehať na tabletky, pretože ich účinok väčšinou nie je overený. Ako potvrdila štúdia zverejnená v odbornom časopise International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, zelený čaj, viac vlákniny a nízkotučné mliečne výrobky sú najlepšími doplnkami vášho jedálnička, ktoré naozaj fungujú pri chudnutí.

Flavonoidy a kofeín v zelenom čaji zrýchľujú metabolizmus, ktorý telu umožňuje rýchlejšie spracovať tuk. Vláknina, ktorá sa nachádza v ovocí, zelenine, strukovinách a celozrnných produktoch vás dokáže zasýtiť, potláča chuť do jedla, znižuje brušný tuk a zrýchľuje chudnutie.

Mliečne výrobky obsahujú vitamín D aj vápnik, čo sú látky spojené s chudnutím. Tieto závery vychádzajú zo štúdie, ktorá skúmala účinky stovky rôznych doplnkov na chudnutie. Medzi ne patrili stimulanty ako kofeín, látky znižujúce chuť do jedla a ďalšie doplnky určené na chudnutie.

Do kaderníctva vbehol jeleň. Odniesol si žehličku na vlasy(VIDEO)

Výsledky ukázali, že iba zelený čaj, vláknina a mliečne výrobky dokážu preukázateľne podporiť chudnutie.

Cvičenie je však pre chudnutie rozhodujúce, uviedla autorka štúdie Melinda Manore. „Pokiaľ nezmeníte stravu a nezačnete cvičiť, u väčšiny ľudí nebude mať žiadny doplnok väčší vplyv,” uvádza Manore, pričom dodáva, že cvičenie je rozhodujúce nielen pre chudnutie ale aj na zachovanie svalovej hmoty.

Tabletky a iné doplnky stravy môžu byť nebezpečné
Strava by mala obsahovať viac ovocia, zeleniny, chudého mäsa a celozrnných výrobkov. Pre niektorých ľudí môže byť prospešné zvýšenie bielkovín.

Tento druh zebry nájdete len na dvoch miestach na svete!

Ako dodáva Manore:

„Pridanie vlákniny, vápnika, bielkovín a pitie zeleného čaju môže pomôcť. Ale nič z toho nebude mať veľký účinok, pokiaľ nebudete cvičiť a jesť ovocie a zeleninu.“

Mnoho doplnkov má málo alebo žiadne dôkazy, ktoré by podporovali ich účinky a podľa Manore môžu byť dokonca nebezpečné:

„To, po čom ľudia túžia, je schudnúť a udržiavať alebo zvyšovať svalovú hmotu. Neexistujú dôkazy o tom, že by to dokázal nejaký doplnok. A niektoré majú vedľajšie účinky, od nepríjemných, ako je napríklad nadúvanie a plynatosť, až po veľmi závažné problémy, ako sú napríklad srdcové problémy a mŕtvica.“

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ

Policajných psov nahradia včely! V minulosti boli už používané na hľadanie výbušnín

Tomáš Kubec

Českí potápači boli poctení, že mohli vyčistiť Štrbské pleso

Tomáš Kubec

KURIOZITA: Križovatku zaplavili kapry!

Tomáš Kubec

Pridaj komentár