Jednosmerka/Igor Hraško

Odbočovanie z jednosmerky

Opäť tu máme problém s plynulosťou cestnej premávky. Veľmi často sa o nej hovorí, ale mnohí si niekedy neuvedomujú, že jej jednoducho nepomáhajú a dokonca pri tom nevedomky porušujú predpisy. Každý z vás sa určite stretol zo situáciou, že ide v jednosmerke a chcel by odbočiť, ale ten pred ním stojí tak blbo, že sa nedá obísť a odbočiť skôr, lebo v danom smere ide menej áut.

Ako sa teda radiť pred križovatkou v jednosmerke, aby sme nebránili plynulosti cestnej premávky? Je to jednoduché, stačí sa držať litery zákona. V zákone 8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov §19 Odbočovanie v bode (3) sa píše: „Pred odbočovaním vpravo vodič je povinný zaradiť sa čo najbližšie k pravému okraju vozovky. Ak pritom musí s ohľadom na rozmery vozidla alebo nákladu vybočiť zo smeru svojej jazdy vľavo, vždy dáva len znamenie o zmene smeru jazdy vpravo. Pred odbočovaním vľavo vodič je povinný zaradiť sa čo najďalej vľavo v časti vozovky určenej pre jeho smer jazdy s ohľadom na rozmery vozidla alebo nákladu a šírku vozovky. Ak vodiči protiidúcich vozidiel odbočujú vľavo, vyhýbajú sa vľavo.“

Z tohto nám jasne vyplýva, že ten, kto odbočuje vľavo, sa má dať čo najbližšie k ľavému okraju a tam čakať na „svoju chvíľu“. Medzi tým môžu autá odbočujúce vpravo plynule opúšťať križovatku a vyprázdňovať tak jednosmerku. Samozrejme, trochu inak by to bolo, ak by bola cesta široká a obojsmerná, v tom prípade by sa vodič odbočujúci vľavo radil ku stredovej čiare. Ale to už je zase o inom.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ

Na Slovensku objavili ďalší prípad vtáčej chrípky a opäť v drobnochove hydiny

Igor Hraško/SITA

Slepačí trus ako najlepšie hnojivo

Igor Hraško

Štát predal v prvých tohtoročných aukciách dlhopisy za takmer 300 miliónov eur

Igor Hraško/SITA

Pridaj komentár